Home » MXGP 2021-anmeldelse av jeuxvideo.com

MXGP 2021-anmeldelse av jeuxvideo.com

by Thure Lindhardt

Vant til de offisielle lisensene til motorsykkelmesterskapene med MotoGP eller Monster Energy Supercross, vil Milestone erstatte den med MXGP 2021. Fortsettelsen av studioets mest suksessrike saga har mye å gjøre med den tekniske suksessen til det forrige arbeidet og må fornyes spesielt i spillmodusene. Så klarer MXGP til syvende og sist å følge furen i stedet for å sette seg fast i gjørma?

Etter den vellykkede overgangen til den siste generasjonen av konsoller, vender motocrossspesialisten Milestone tilbake for en ny sesong med MXGP 2021 på PS5, Xbox Series, Old-Gen og PC. Til tross for den årlige utgivelsen, har ikke lisensen stoppet i sin utvikling de siste utgavene Å få frem et svært overbevisende verk i 2020, men innholdet er ikke fritt for alle påstander. Så styrkene og svakhetene er veldig tydelige for det italienske studioet, men var de virkelig målrettet med den stramme timingen for tittelens utgivelse? Svar i de følgende linjene.

Nevn veldig bra for sensasjonene

Scrubs er mindre effektive enn Monster Energy Supercross

Når det gjelder styrken til lisensen, blir MXGP 2021 tatt mer enn seriøst etter forrige sesong. Når vi snakker om furer, kan de sistnevnte som dannes når motorsykler passerer gjennom banen brukes til å øke hastigheten på den andre passeringen eller omvendt være fryktet og forferdelig hvis de blir dårlig brukt. Denne realistiske effekten i simuleringen er unik for Milestone-spill på gjørmete terreng som Monster Energy Supercross og symboliserer den tekniske dybden i tittelen. Uansett om du starter med holeshot (massiv begynner å komme ut av første sving først, tight bend eller hopp, alt er perfekt kontrollert med tanke på fysikk og vektfordelingen på sykkelen kan justeres med stavene. Perfeksjon oppnådd gjennom små justeringer etter hverandre, derfor ikke overraskende. Med scrubs (tall under et hopp, se bilde) drar ikke spilleren nytte av en merkbar økning i hastighet i nedfallet som med Monster Energy Supercross, som skiller seg fra de andre titlene på Milestone Earth. Den viktigste «tekniske» feilen i spillet forblir til syvende og sist kollisjonene, for det meste ganske trofast når sykkelen er på banen, men tvilsom i luften: å falle på en motstander er ofte fatalt for AI og ikke for den menneskelige spilleren, som ofte spretter tilbake som om det bare var et «dekorativt element» .

Denne store fordypningen i racing er gjort mulig takket være SSD-en og mulighetene til den siste generasjonen av konsoller. Som vanlig tar Milestone stor glede av å tilpasse den haptiske tilbakemeldingen til DualSense. for å utdype følelsene, for ikke å snakke om lydeffektene av joysticken eller utløse motstand. I tillegg kommer kretsgjengivelsen ofte nær perfeksjon (se nedenfor) uten grove teksturfeil, fall i bildefrekvensen eller klipping. En fornøyelse det med ekstra animasjoner i løpet (vi la bare til en liten håndbevegelse av noen konkurrenter i tilfelle en kollisjon) og på kanten av feltet som interaksjoner med publikum eller før/etter løpet.

Feil vei

MXGP 2021: Motocrosss Forza Horizon glipper?

Til tross for mulighetene for individualisering, skuffer karrieren

Så motocrossen er teknisk sett av de beste, men innholdet glir ned i gjørma. Det var forrige sesongs frustrerende observasjon, og den gjentar seg i november 2021: MXGP-karrieren er ganske kjedelig, feilen til en altfor klassisk bane. Etter at spilleren har valgt sykkelen sin for sesongen, kjører spilleren et dusin løp for å gå videre til neste sesong uten å skille seg mellom etappene i verdensmesterskapet. Det er synd, spesielt siden andre milepælsserier eller racingspill i det minste har anstendigheten til å gi noen ideer for å akselerere overganger, for eksempel kampanjer for å vinne fans eller treninger som skal gjennomføres. Det er ikke tilfellet med denne iterasjonen, og bare pallene med spilleren som holder trofeet (eller til og med bare en sakte film på slutten hvis den er dårlig plassert) sies å vise alderen deres. Ikke-konkurrerende innhold uten en karriere er basert på klassiske moduser som tidsforsøk eller rask Grand Prix, minst en online-modus med en lobby for å styre løpet, men for øyeblikket er serverne ganske øde. Vi vil ha mer!

Wales eller land?

Ruteredaktøren er fortsatt på moten for Milestone

Liten overraskelse fra forrige sesong, lekeplassen, som tilsvarer spillets åpne plass for å teste triksene dine i full frihet, mister noe av sin prakt. Ikke i bakgrunnen, da det fortsatt tilbys utfordringssystemer kalt «Waypoints» (online time trials in open worlds etc.), men først og fremst i formen. Det norske bakteppet i Nordland ga oss en liten støt som ikke nådde det walisiske rammeverket for MXGP 2021. Vi ender opp med enorme sletter og steinete landskap som er litt dystre, men store nok til å ha et par timers moro hvis du er klar for utfordringen. Det er også en mulighet til å konfigurere sykkelen din slik at den under løpet er optimalisert så mye som mulig til detaljene som er spesifikke for hardcore-spillere (akselavstand, girforhold …). Nyheten ville heller ikke vært for mye der, for lekeplassen er fortsatt sperret for flerspiller.

Den visuelle skjønnheten er hovedsakelig å finne på siden av de klassiske racerbanene og ikke på lekeplassen. Perfekt modellert og lisensiert for de fleste av dem, disse er alt annet enn ubehagelige for øyet og varierte. Kjernen i tittelen er aspektet ved jord eller gjørmete jord, som er behagelig i all slags vær. Spesiell omtale av de 4 rutene fremhevet av Milestone denne sesongen: Aguedo, Leon, Ottobiano og den franske ruten av Ernée i Mayenne, stedet for den franske Grand Prix. For å legge til litt vann til møllen, er den klassiske sporredigereren for studiosporene fortsatt der, med bare ett sett tilgjengelig og manglende evne til å dekorere sporet, men den ekstra live 3D-modelleringen i stedet for bare å være der. Se ovenfra. Det er det perfekte symbolet for MXGP 2021: Lite nyheter for en tittel på grunn av dens tekniske kvalitet.

Punkter festninger

• Løpene, konkurransedyktige og spennende …
  • … takket være den gode AI og det direkte gruveterrenget
  • Spennende og veldig godt modellerte kretser
  • Teknisk vellykket og tilpasningsdyktig
  • Ekspertarbeid på DualSense
  • VM-lisenser

Svake punkter

• Ganske begrensede spillmoduser
  • En karrieremodus som ikke er veldig oppslukende
  • Noen tvilsomme kollisjoner
  • Ikke et veldig ergonomisk grensesnitt
  • En mindre vellykket lekeplass enn på MXGP 2020

Hvis den hadde overbevist oss i løpet av sin første neste generasjons runde, går MXGP på tomgang rundt årgangen 2021. Den offisielle simuleringen av verdensmesterskapet i motocross har stoppet opp i sine prestasjoner og kjemper for å opprettholde formelen til tross for en visuelt og teknisk meget vellykket gjengivelsesfornyelse . For ja, MXGP 2021 svekkes ikke i modelleringen av rutene, virkelig feilfri, spesielt de 4 klassikerne som er rutene til Aguedo, Leon, Ottobiano eller Ernée i Frankrike, men også i kjøresensasjonene, som er muliggjort av DualSense-kontrolleren på PS5 kan økes. Hvis Circuit-redaktøren går enda dypere, legger skoen fortsatt like mye vekt på dybden i karrieren eller spillestilene, lite tilbøyelig til å dykke ned og dermed nok en gang det store svarte punktet i en tittel av Milestone-studioet.

Leserens mening

Del tankene dine om spillet!

Profil fra izokay, Jeuxvideo.com