Home » Tribes of Midgard – A Race Against Time Review

Tribes of Midgard – A Race Against Time Review

by Thure Lindhardt

Det ser ut til at vikingene fortsatt er enormt populære i spillverdenen, med spill som Northgard, Valheim og Assassin’s Creed: Valhalla som topper rangeringen. Tribes of Midgard er et spill som også foregår i vikingenes verden. Er dette spillet like interessant som eksemplene ovenfor, eller er vikingtiden egentlig over?

Et kappløp mot tid og giganter

Tribes of Midgard er et spill inspirert av norrøn mytologi. Hvis du er interessert i dette, vil du garantert se kjente elementer i spillet. Du glir inn i rollen som en Einherjar, en kriger som ble valgt til å bo i Valhalla. Det er imidlertid din jobb å vende tilbake og redde landsbyen din fra det onde. Midt i landsbyen din er et frø av Yggdrasil, en avkom av verdenstreet. Hver natt kommer Helthings til landsbyen din for å prøve å ødelegge frøet til Yggdrasil. Som om det ikke var ille nok, vil flere jotunn eller kjemper komme til bygda di med nøyaktig samme mål. Det er opp til deg å forhindre at treet faller.

Du kan gjøre dette ved å beseire Helthings og Jotunn før de kommer for nærme. Dette er imidlertid lettere sagt enn gjort. Du begynner bokstavelig talt med ingenting, du bare spawner ut i verden med undertøyet på. Du må utforske området for å samle gjenstander som du deretter kan bruke til å lage verktøy og våpen. Du kan også beskytte landsbyen din ved å bygge murer, for eksempel. Tribes of Midgard er bokstavelig talt et kappløp med tiden. Kan du forberede forsvaret ditt raskt nok før jotunnene kommer?

Sammen er dere sterkere

I Tribes of Midgard bør du, som navnet tilsier, danne en stamme. Du og stammen din må overleve. Dette betyr at Tribes of Midgard er et online samarbeidsspill som du kan spille med totalt ti personer samtidig. Det er her styrken din ligger. Fiendene skalerer med antall spillere, noe som gjør et spill du spiller med andre vanskeligere, men til slutt kan jeg likevel anbefale å spille med venner. Det er også en solo-modus der du virkelig må gjøre alt selv, og jeg kan fortelle deg at det er nesten umulig. Jeg startet med å spille noen solospill for å lære meg mekanikken og spillet før jeg ble med andre spillere i deres verden. Å prøve å samle nok ressurser og bygge opp forsvaret ditt før Jotunn når landsbyen din etter omtrent tre dager er neppe gjennomførbart i solomodus. Tribes of Midgard ble virkelig designet for online flerspiller. Da jeg begynte å spille med andre på nett, ble det mye bedre for meg. Jeg har kanskje blitt båret, men jeg tror det er mye mer gjennomførbart hvis dere kan dele opp oppgavene og gå ut sammen.

I tillegg til sagamodusen, som du kan spille online sammen eller alene, har spillet også en overlevelsesmodus. Dette vil bringe deg bølge etter bølge av fiender som du trenger for å holde unna Yggdrasil så mye som mulig. Ved å spille vil du motta EXP-poeng som vil tilføre verdi til kontoen din. For hvert nivå du går videre, låser du opp nye belønninger. På denne måten kan du få kosmetikk, men også spillvaluta. Denne valutaen i spillet kan brukes til å kjøpe spesielle varer eller kosmetikk i butikken. Denne valutaen kan også kjøpes med ekte penger. Når det gjelder mikrotransaksjoner, virker Tribes of Midgard fine. De fleste av varene du kan kjøpe er rent kosmetiske og påvirker ikke spillingen.

Tribes of Midgard Review1

Ikke uten feil

Tribes of Midgard er et top-down actionspill med elementer av roguelike og tårnforsvar. I seg selv en ganske balansert og unik blanding av spillelementer med et veldig høyt «ett spill til da»-innhold. Spillet er for tiden inne i sin første sesong, kalt Wolf Saga, med den berømte Wolf Fenrir som den siste sjefen. De kommende sesongene vil bringe nye sjefer, nye runer, nye våpen og gjenstander til spillet. Jeg er veldig spent på å se hvordan spillet vil se ut om et år, for eksempel.

For et spill som jevnlig utvides, er det ikke uten feil. For eksempel har jeg sett at håndverkssystemet ikke fungerer bra flere ganger. Hvis du for eksempel vil bygge en vegg, må du «donere» ressurser til veggen. Etter å ha donert den første typen, treplanker, må jeg lukke menyen først før jeg kan donere neste type ressurs. Jeg led også av rammefall noen ganger, men foreløpig skal jeg tilskrive det det faktum at jeg spilte spillet på PlayStation 4. Ellers spiller Tribes of Midgard bra.

Tribes of Midgard Review2

Den endelige dommen av

Claudia Tjia

Tribes of Midgard er en interessant blanding av action og eventyr, overlevelse, roguelike og tårnforsvar. Spillet holder deg på tærne hele tiden og får deg til å tenke hele tiden. Den konstante trusselen fra Helthings og Jotunn som nærmer seg landsbyen din sikrer at spillingen er raskt og du ikke har et sekund å tape uten å bli skikkelig stressende. Spillet ble designet med online multiplayer i tankene, og det vises. Ikke bare er spillet morsommere når du spiller med andre, men det er også lettere å samle ressursene dine og beseire fiendene dine når du er på et lag. Uansett om du danner en stamme med andre eller prøver å beseire Jotunn på egenhånd, vil Tribes eller Midgard sørge for at du alltid starter et nytt spill.

• fordeler

• Underholdende
  • Både solo og co-op med 10 personer
  • Høy hastighet
  • Tenk mye
  • norrøn mytologi
  • Ulike spillmoduser
  • Negativer

• små feil
  • Rammen faller
  • Solo er vanskelig

Gameliner
score

før

Om forfatteren

Claudia Tjia

Claudia Tjia
Vår egen sky har et helt annet oppdrag enn skyen fra Final Fantasy VII. Målet er å kontinuerlig gi deg de ferskeste og saftigste nyhetene. Når hun ikke tapper, slakter hun monstre, frigjør riker og redder herrer i episke JRPG-er.

You may also like